Tryck sök
Varukorgen
Varukorgen är tom.
 
Visa skolådans innehållVisa innehåll
Till kassanTill KASSAN
Avsluta
Kundtjänst Grand Shoes
Trygg E-handel
Om oss
Byte & Retur
Så handlar du
Storleksguide
Skovårdstips
Köpvillkor
Kontakta oss
Frakt
Vanliga frågor
Skobutik

Frakt

Snabba, punktliga och säkra leveranser har varit främsta prioritet sedan vårt första skickade paket 2007. Vår logistikpartner är Posten.

• Alla skor skickas direkt från vårt EGET lager (inga mellanhänder).
• Leveranstid: max 2-3 vardagar
• Spårbart och förlustförsäkrat paket
• SMS-avisering
GRATIS FRAKT på beställningar av 2 eller fler par skor
GRATIS BYTESFRAKT vid byte till annan modell och/eller storlek.

För närvarande väljer drygt 99,3% av våra kunder att få sina paket aviserade med SMS. Det är ett bättre val för miljön och dessutom går leveranserna från oss minst 1 dag snabbare.

Fraktpris
1 par skor: 49 kr
2 eller fler par skor: 0 kr (Gratis)



Fraktpris utanför Sverige
För leverans till Danmark besök www.grandshoes.dk
För leverans till Finland besök www.grandshoes.fi
(Vi levererar ännu ej till Norge)


Fraktpris för enbart skovårdsprodukter eller strumpor

För beställning av enbart skovårdsprodukter, badtofflor, flip-flop sandaler, strumpor eller liknande tillämpas Postens prislista för brev. Om dessa produkter läggs i beställning tillsammans med skor så tas ingen fraktkostnad ut för dessa produkter. Leveranstiden för skovårdsprodukter o. dyl är 2-3 vardagar inom Sverige och 3-4 vardagar till övriga Norden.

 

 

Vid byte: Vem betalar retur/bytesfrakt?

Vid byte till andra skor bekostar Grand Shoes returkostnaderna genom att efter returanmälan förse dig med en förbetald returetikett. För att göra ett byte, se vilka skor du vill byta till och kontakta oss sedan på kundtjanst@grandshoes.se
Vi bekostar returförsändelsen för byte av skor från en beställning. Det vill säga om du efter att ha gjort ett byte på en order, och vill göra ytterligare ett byte (byte på byte) bekostar vi ej fraktkostanderna för ett eventuellt andra byte.


Vid återköp/utnyttjande av öppet köp: Vem betalar returfrakten?
Vid utnyttjande av öppet köp (dvs du vill ha pengarna åter, och inte byta till andra skor)
står du som kund för kostnaden att sända skorna åter till Grand Shoes. Beställ en returfraktsedel genom att kontakta oss: kundtjanst@grandshoes.se

Kostnad för returfrakt (med vår returfraktsedel) vid återköp är:
1-2 par skor: 39 kr
3 par eller flera skor: 39 kr per par skor.

Kostnaden regleras vid återbetalning.


 

Refusering av på retur pga avsaknad av skyddande emballage
Skokartongen, dess  invändiga förpackningsmateriel samt eventuella hang-tags är en del av den urpsungliga produkten. För godkännande av retur ska skokartongen och övrigt förpackningsmateriel komma åter i oskadat skick. Därför krävs det att du vid retur emballerar skokartongen/erna ordentligt. Det går utmärkt att återanvända det skyddsemballage vi satt runt skokartongerna vi skickade till dig.

Att bara tejpa igen den "nakna" skokartongen och skicka tillbaka den betyder att du förstört en del av den ursprunliga produkten, och därmed förbrukat rätten till ett fullt återköp.


 

Transportskada
Om varan kommer bort eller att du vid mottagandet upptäcker att försändelsen är transportskadad, ska du omedelbart anmäla detta till oss.

 

 

Outlösta paket

För paket som inte löses ut hos ditt paketombud inom 14 dagar, förbehåller sig Grand Shoes rätten att debitera dig en hanteringsavgift om 200 kr, för att täcka returfrakt och Postens kostnader. Faktura med efterkrav på kostnader för outlösta paket övertas av Klarna AB.

 

 

Företagspaket
Om du önskar leverans till en företagsadress, kan vi ordna med till-dörren leverans enligt separat prislista. För leverans till företagsadress, kontakta oss på kundtjanst@grandshoes.se

© Grand Shoes AB 2016 - kundtjanst@grandshoes.se