Tryck sök
Varukorgen
Varukorgen är tom.
 
Visa skolådans innehållVisa innehåll
Till kassanTill KASSAN
Avsluta
Kundtjänst Grand Shoes
Trygg E-handel
Om oss
Byte & Retur
Så handlar du
Storleksguide
Skovårdstips
Köpvillkor
Kontakta oss
Frakt
Vanliga frågor
Skobutik

Köp- och leveransvillkor

www.grandshoes.se 
Grand Shoes Europe AB - 556718-5573
Tel. 08 42 87 86 00
E-post. kundtjanst@grandshoes.se

BESTÄLLNING. Alla beställningar sker genom vår internetbutik eller telefon. Vid telefonorder accepteras endast Klarna faktura som betalsätt.  Vissa produkter har ett högsta beställningsantal, och vi reserverar oss för ev. slutförsäljning.

Minsta beställningsbelopp som expedieras är 150 kr.


BETALNING. Alla priser som anges är i SEK inklusive moms. Priset som gäller är det som angivits den dag då du gör din beställning. Kostnader för frakt och betalavgift redovisas innan du bekräftar köpet.

Är du under 18 år måste du ha målsmans tillstånd för att få handla hos oss.

 

Vi accepterar två olika betalningsmetoder; betalkort och faktura:

 

Kortbetalning (0 kr)
Vi accepterar betalkorten Visa och MasterCard. Ingen serviceavgift tillkommer vid kortbetalning.


Säkra betalningar
Alla sidor där du som kund lämnar personliga uppgifter såsom leveransadress, kortnummer med mera sker genom formulär är starkt krypterade med ett så kallt SSL-certfikat (Grand Shoes certifikat är utfärdat av Rapid SSL - www.rapidssl.com). Denna säkerhetskryptering gör att informationen blir insynsskyddad och oåtkomlig för utomstående.

Om du ser att adressraden börjar med https:// så vet du att du besöker en säker sida.

Vi samarbetar med DIBS Payment Services AB (www.dibs.se) för hantering av kortbetalningar i . DIBS Payment Services AB är ett av Finansinspektionen auktoriserat kreditmarknadsföretag och uppfyller kraven för den högsta säkerhetsstandarden PCI-DSS.. Överföring av kortuppgifter är krypterade. Notera att Grand Shoes INTE lagrar några kreditkortsnummer, då betalningarna hanteras av DIBS Payment Services AB.

3Dsecure - [Verified by VISA och MasterCard SecureCode]
3Dsecure är en av VISA framtagen teknik för att verifiera att den som handlar med betalkort verkligen är ägaren till kortet. Standarden används även av MasterCard. Tekniken innebär att när du använder ditt kort för att köpa varor eller tjänster på Internet är det upp till din kortutgivare eller bank att identifiera dig. Vanligtvis sker denna identifikation genom att du via inför avslut av köp i webbutiken (i detta fall Grand Shoes) slussas vidare till din internetbank eller din kortutgivares identifikationssida för 3D-Secure.

Fördelen för dig som konsument att använda en betaltjänst på Internet som erbjuder 3DSecure innebär att du får en möjlighet att verifiera att du är den verkliga kortinnehavaren, vilket innebär mindre risk att ditt kort används i bedrägligt syfte. Du känner igen en 3D secure-säkrad betallösning genom Visas varumärke "Verified by VISA" och MasterCards varumärke "SecureCode". Läs mer på www.visase.com


Faktura (29 kr)
Betalning mot faktura med 14 dagars betalningsvillkor hanteras av Klarna AB. För fakturabetalningar debiterar vi en avgift på 29 kr. En förutsättning för fakturabetalning är att leveransadressen är din folkbokföringsadress. För fakturabetalning genomförs vid "utcheckning" från kassan en kreditprövning samt kontroll mot eventuellt övriga krediter hos Klarna AB. Grand Shoes förbehåller sig rätten att neka fakturaköp efter kreditkontroll.

Högsta orderbelopp mot faktura är 5000 kr.
Om betalning sker enligt villkoren tillkommer inga ytterligare avgifter. Om betalning inte sker i rätt tid, påförs en påminnelseavgift. Därpå eventuella efterkrav hanteras av Klarna AB.



LEVERANS. Leveranstiden inom Sverige är 2-3 vardagar. Alla beställningar levereras direkt från Grand Shoes eget lager. Vår logistik för leveranser inom Sverige är Posten. Leverans sker med paket till ditt närmsta utlämningsställe. Aviseringen sker via sms. Notera att SMS-avisering är helt kostnadsfritt.

 

Fraktavgift Sverige
 
1 par skor =49 SEK
2 eller fler par skor =0 SEK (GRATIS)


Fraktavgift utanför Sverige
Danmark: Se aktuell info på www.grandshoes.dk
Finland: Se aktuell info på www.grandshoes.fi

EU (förutom Danmark och Finland):
Se aktuell information på: www.grandshoes.co.uk 


Norge & Övriga välden: Grand Shoes levererar ej till adresser utanför EU.
 
För beställningar endast innehållande badtofflor, flip-flopsandaler, strumpor, sulor och dyl. tillämpas frakt enligt Postens gällande prislista för brev. Då strumpor, sulor, badtofflor och dyl. beställs tillsammans med skor utgår ingen fraktkostnad för dessa typer av produkter.

Transportskada
Om varan kommer bort eller att du vid mottagandet upptäcker att försändelsen är transportskadad, ska du omedelbart anmäla detta till oss.

Outlösta paket.
För paket som inte löses ut hos ditt Postombud inom 14 dagar, förbehåller sig Grand Shoes rätten att debitera dig en hanteringsavgift om 200 kr, för att täcka returfrakt och fraktbolagens administrativa kostnader.  Faktura med efterkrav på kostnader för outlösta paket övertas av Klarna AB.

Expresspaket, företagspaket, bud och hemkörning av paket
Vi erbjuder utöver standardpaket, en rad andra leveransalternativ. För prisuppgifter och/eller beställning av expresspaket, företagspaket, bud eller hemkörning ring oss på Grand Shoes 08-42 87 86 00.


UTÖKAD ÅNGERRÄTT. Grand Shoes tillämpar 30 dagars ångerrätt från och med leveransdagen.
Varan måste returneras i oanvänt skick och i originalförpackning (komplett med inneremballage, etiketter m.m.). Om skorna har så kallade "hang-tags" dvs fastsatta löshängande etiketter

Grand Shoes förbehåller sig rätten att refusera en retur om skorna använts utomhus, tagit lukt eller hanterats oömt. Retur refuseras även om skorna återsänds utan ytteremballage (dvs. skolådan ska paketeras på liknande sätt som du fick den.

Vid retur, kontakta oss på kundtjanst@grandshoes.se för vidare instruktioner. Köpesumman återbetalas senast 30 dagar efter det att vi har återfått varan. Vid utnyttjande av ångerrätten återbetalas du summan för varorna samt alla eventuella kostnader (exempelvis frakt- eller fakturaavgift) du betalade för att få skorna skickade till dig. Däremot ersätts du ej för kostnaden för att skicka returvarorna till oss.
Returförsändelse får inte skickas som postförskott eller efterkrav.

 

Reklamation

Om en vara är felaktig, defekt eller felexpedierad  kontakta oss på kundtjanst@grandshoes.se så hjälper vi dig med hur du går vidare.  Om du har möjlighet att tillsammans med felbeskrivningen skicka med (via email) bilder på felet så snabbar det på processen.
Skicka EJ varan i retur innan du gjort en reklamationsanmälan, och fått vidare instruktioner. Vid retur av reklamerad/defekt vara förses du med en förbetald returetikett av Grand Shoes efter reklamationsanmälan. Vi ersätter ej utlägg för porto vid retur av ej föranmälda reklamationer, men förser dig som lämnat reklamationsanmälan med en förbetald returfraktetikett.

När vi mottagit varan och bedömt reklamationen, görs följande:


1. I första hand repareras varan hos vår skomakare. Därefter skickar de kostnadsfritt åter till dig.
2. Om reparation inte bedöms rimligt, ersätts du med en identisk felfri vara.
3. Om identisk vara saknas återbetalar* vi kostnaden för dina skor. 


*Gällande skor. Om  skor reklameras efter mer än 6 månaders bruk, görs ett så kallat nyttoavdrag på återbetalningen. Detta är ett avdrag baserat på skornas uppskattade totala livslängd.
 


PERSONUPPGIFTER. Grand Shoes hanterar personuppgifter enligt den svenska personuppgiftslagen (PUL). Alla personuppgifter som du lämnar till oss eller som vi får del av kommer att hanteras av Grand Shoes i egenskap av personuppgiftsansvarig. De personuppgifter du lämnar kan komma att användas för att säkerställa leveranserna till dig, vid kreditprövning, för att lämna erbjudanden och upplysningar om vårt sortiment till dig. De uppgifter du lämnar är endast tillgängliga för Grand Shoes och kommer ej delas med tredje part. Du har rätt att ta del av de uppgifter som finns registrerade om dig. Du har alltid rätt att begära att Grand Shoes ska radera eller korrigera de uppgifter som finns om dig. Genom att godkänna Grand Shoes köpvillkor samtycker du till ovanstående.   
 


FORCE MAJEURE. Grand Shoes är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse i detta avtal om underlåtenheten har sin grund i befriande omständigheter enligt nedan och omständigheten försvårar, förhindrar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet ska anses vara bland annat myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, strejk, brand eller översvämning, sabotage eller olyckshändelse av större omfattning. I force majeure ingår också myndigheters beslut som påverkar marknad och produkter negativt, t ex restriktioner, varningar, försäljningsförbud etc.  


ÖVRIGT. Grand Shoes reserverar sig för eventuella skrivfel, ev fel i priser och ändringar av teknisk data som står utanför vår kontroll. Vid fel så kommer vi att kontakta kund innan produkten levereras. Kunden har då möjlighet att ändra sin order. Mer information om dina rättigheter och skyldigheter som konsument hittar du hos Konsumentverket (www.konsumentverket.se).
Har du några frågor kring våra köpvillkor, så tveka inte att kontakta oss på telefon 08-42 87 86 00 eller kundtjanst@grandshoes.se
Grand Shoes är medlem i Svensk Handel.

© Grand Shoes AB 2014 - kundtjanst@grandshoes.se